ثبت نام

نقش مدل کسب وکار در خلق کسب وکار مورد علاقه

PM-methods-2 (1)

آیا شما جزء ۱۰درصد مردم جهان هستید که از شغل یا کسب وکار خود رضایت دارند؟

اگر پاسخ شما مثبت است که بسیار عالی وشما یک تجربه ارزشمند دارید که می توانید از طریق وب سایت خودآفرینی در اختیار ۹۰درصد افردی قراردهید که از شغل و کسب وکار خود رضایت ندارند.

اگر پاسخ شما منفی بود مطالعه ادامه این مقاله برای شما بسیار سودمند است.رسالت تیم استارتاپی خودآفرینی کمک به افراد جهت خلق یا راه اندازی شغل،کسب وکار یا استارتاپ مورد علاقه است.در زنجیره کارآفرینی اولین حلقه خودآفرینی ست. خودآفرینی یعنی شناخت توانمندی ها وپتانسیل های خود و سپس ارزش آفرینی برای مبنای این خودشناسی.

خودشناسی در زمینه های مختلفی وجود دارد از قبیل:

خودشناسی نوعی (فلسفی): یعنی شناخت حقیقت نفس انسانی که در مباحث مربوط به معرفت نفس مورد بحث و مطالعه قرار می گیرد.

خودشناسی اخلاقی: شناخت خویشتن از نظر صفات و استعدادها و ملکات اخلاقی است.

خودشناسی فطری(علم حضوری): انسان به ذات خود آگاه است. جوهر ذات انسان، آگاهی است. پیدایش «من» انسان عین پیدایش آگاهی به خود است. در آن مرحله فرد آگاه، آگاهی و شیء به آگاهی درآمده یکی است. (علم حضوری قبل از خودسازی و ریاضت ها)

خودشناسی انسانی: آگاهی به خود در رابطه با همه انسان‌ها. خودآگاهی انسانی بر این اصل و فلسفه استوار است که انسان‌ها مجموعاً یک واحد واقعی به شمار می روند و از یک وجدان مشترک انسانی بهره مندند. احساس انسان دوستی و انسان گرایی در همه افراد انسان موجود است اگر این نوع خودآگاهی در فردی پیدا شود دردش درد انسان و آرزوهایش آرزوهای انسان می شود.

خودشناسی عارفانه: خود آگاهی عارفانه آگاهی به خود است در رابطه او با ذات حق (او اصل است و ما فرع). روح و جان ما مظهری از خداست خود آگاهی واقعی وقتی است که انسان از خود فانی شود و تعیّنات را در هم شکند (پس از ریاضت ها و عبادت ها حاصل می شود) (علم حضوری پس از خودسازی).

خودشناسی فیزیولوژی: شناخت اندام های بدن و چگونگی کار آنها که کار علم فیزیولوژی است.

خودشناسی روان شناختی: شناخت روان و نیروهای درونی انسان وخود از نظر استعدادها  احساسات و فعل و انفعالات روانی است.

خودشناسی حقوقی- عبادی

خودشناسی مدنظر ما از منظر خود مدیریتی و افزایش بهره وری فردیست که می تواند ترکیبی از چندین نوع خودشناسی باشد.

پس از این مرحله (یعنی خودشناسی)فرد اولین قدم در ارزش آفرینی ایجاد شده یعنی با افزایش دانش نسبت به خودمان یک قدم روبه جلو برداشته ایم و در راه تبدیل به بهترین خود شدن پیش رفته ایم.

در تعریف ارزش آفرینی گفته شده که با افزودن چیز جدیدی به جهان باعث سهولت و راحتی مردم شویم طوری که به خاطر این راحتی ایجاد شده به شما پول پرداخت شود.

ارزش آفرینی می تواند توسط هر فردی صورت گیرد یعنی یک کارمند با تغییراتی که در زمینه شغل خود ایجاد می کند یک ارزش خلق می کند وباعث راحتی مراجعین شود.

ممکن است یک فرد ارزش آفرین اگردارای جسارت اهل ریسک باشد نهایتا تبدیل به یک کارآفرین شود.

اگر فردی تمایل به راه اندازی کسب وکار مورد علاقه یا انتخاب شغل مورد علاقه داشت می بایست ابتدا خودافرینی کند وسپس با داشتن نقشه و پلن به پیش رود.همانگونه که برای ساخت یک ساختمان به یک نقشه نیاز داریم برای ساختن یک کسب وکار هم نیاز به نقشه ای داریم که دارای ۹ جزء مهم است وبوم مدل کسب وکار نام دارد.ابتدا با اجرای این بوم بروی خود به عنوان یک کسب وکار یک نفره ،شغل یا کسب وکار مئورد علاقه را یافته وسپس می توانید با گسترش کسب وکار خود از ان مجدد استفاده نماییم.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *