جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • خود آفرینی
  • محصولات
  • درباره من
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • 09332129242
  • khodafarini@iran.ir
0
خودآفرینی
  • خانه
  • خود آفرینی
  • محصولات
  • درباره من
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
حساب کاربری

وبلاگ

خودآفرینی > توسعه فردی > چگونه در كسب وكارمان رونق ايجاد كنيم؟

چگونه در كسب وكارمان رونق ايجاد كنيم؟

آبان 24, 1401
ارسال شده توسط admin
توسعه فردی, دسته‌بندی نشده

 

كسب وكار يك واژه بسيار متداول است.اما تعريف جمع وجور آن از ديدگاه من مي شود هر فعاليت اقتصادي كه منجر به دريافت پول شود.اين يك تعريف كلي ست.

ولی يك فعاليت اقتصادي به چه عواملي بستگي دارد؟

اجزاي يك فعاليت اقتصادي چه بخش هايي ست؟

كدام فعاليت هاي منجر به كسب سود مي شود؟

كتاب هاي زيادي در اين زمينه نوشته شده است كه در آن به انواع كسب وكار و روش هاي موفقيت كسب وكار پرداخته شده است.من به سليقه خودم مي خواهم به اجزاي مهم كسب وكار در قالب يك مثال اشاره كنم.

کسب وکار وخودآفرینیفرض كنيم من يا شما مي خواهيم يك گل را براي پرورش انتخاب كنيم.دوراه داريم ،اول اينكه بذرگل را بخريم و سپس اقدام به خريد گلدان و خاك و…كنيم.حالت دوم هم خريد يك گل آماده در گلدان است.واضح است كه در حالت اول مي بايست در زمينه پرورش گل تجربه زيادي داشته باشم .اگر در اين زمينه تجربه نداشته باشيم ،بايد هزينه زيادي بكنيم.احتمال دارد در زمينه تركيبات خاك و…اشتباه داشته باشيم.احتمال دارد در خصوص نگه داري مكان گل و ميزان نور مورد نياز ،ميزان آب مورد نياز هنوز تجربه نداشته باشيم.واقعيت اين است كه يا قبلا در قالب گذاشتن زمان وشاگردي كردن بايد يادگرفته باشيم و يا وقتي به سراغ خريد گل آماده مي رويم ،با پرداخت پول بيشتر  وكسب راهنمايي از گل فروش بدانيم كه از آن گل چگونه مراقبت كنيم.

اگر در زماني كه گل در منزل هست ،حواسمان به نگه داري مرتب و منظم نباشد ،به يقين گل پژمرده مي شود.اگر بخواهيم از پرورش گل ها به درآمد برسيم آن وقت قضيه خيلي فرق مي كند.اينكه چه موقع بكاريم،چه ميزان بكاريم،چه كساني مشتري هستند،اين مشتري ها كجا هستند،بزرگترين خريدار كيست،قبل از ما چه كساني اقدام به خريد وفروش اين گل مي كرده اند،اگر گل ها فروش نرقت چه كار كنيم،اگر گل ها به موقع آماده نشد چه كاركنيم،اگر فروختيم وبه ما پول ندادند چه كار كنيم،اگر چك دادند و پاس نشد چه كار كنيم،اگر تعداد مشتري ها زياد شد بايد چه كار كنيم،اگر مكان پرورش كوچك بود چه كار كنيم و…..

در حالت دوم ما وارد فرآيند راه اندازي يك كسب وكار شده ايم.ديگر فقط خودمان جوابگو نمي توانيم باشيم.بايد يك يا دونفر را استخدام كنيم.براي استخدام ،اينكه چه نيرويي خوب است،چقدر حقوق بدهيم،بيمه كنيم يا نه،آيا همكار خوبي مي شود يا نه،آيا روند فروش مان كاهش ژيدا مي كند يا افزايش و…..

واقعيت اين است كه ما گاهي خودمان را براي پرورش يك گل خانگي آماده كرده ايم.اصلا آگاهي واطلاعات راجع به آينده نداريم .پس بايد آموزش ببينيم.بايد ياد بگيريم.بايد خودمان را براي اين شرايط آماده كنيم وگرنه كم مي آوريم.شبيه كسي كه براي خوشبخت شدن ازدواج مي كند در حاليكه به خيلي از مشكلات و…فكر نمي كرده و بعد از شروع زندگي متوجه آنها مي شود.آدم موفق براي اين شرايط خودش را اماده كند.

پس رونق در كسب وكار به چند عامل بستگي دارد.فرد بنيان گذار،نوع كسب وكار  و شرايط محيطي

به نظر مي رسد نقش فرد بنيان گذار در اين شرايط خيلي مهم است.اگر فرد زود پا پس بكشد،اگر فرد آموزش نبيند،اگر خودش را آماده نكند،تمام زحماتش بر باد مي رود.قطعا در اين مسير چالش هاي پيدا وپنهان زيادي وجود دارد.چالش هايي كه گاهي خارج از اراده ماست.اما انسان به دليل توانايي ها وشرايط ويژه اش مي بايست بروي خودش كار كند.

من به دليل علاقه به مبحث رشد و توسعه فردي ،اعتقاد دارم ،ما بايد سعي كنيم توانايي ها و استعدادهاي خودمان رابشناسيم.سپس اقدام به راه اندازي كسب وكاري بكنيم كه مبتني بر توانايي هايمان باشد.مورد نياز بازار باشد.براي مان پول توليد كند.البته در راستاي آن كسب وكار هم تجربه وتخصص داشته باشيم.شاگردي نكردن وآشنا نبودن چم وخم هاي كسب وكار منجر به دلزدگي ما مي شود.

واقعيت اين است كه در تمام كسب وكارها ،چالش وسختي وجود دارد.اما چالش هاي كسب وكارهايي كه به آنها علاقه داريم شيرين تر و قابل تحمل تر است.البته ناگفته نماند كه ما گاهي به دليل عوامل مهم تر مثل خانواده و…حتي اگر به كسب وكاري علاقه نداشته باشيم سعي مي كنيم سختي هايش را تحمل كنيم.

در اين مبحث تمركز من بر فرد است.يعني ان فردي كه با شجاعت اقدام به راه اندازي يك كسب وكار مي كند.در شرايطي كه بازار وضعيت خيلي خوبي ندارد.مشتري كم است.هزينه ها روز به روزبالا مي رود و بازار بي ثبات است.اتفاقا در اين شرايط بازار باعث مي شود تا افراد بي اراده وضعيف از بازار خارج شوند .بازار مثل يك كشتي هست كه در طوفان قرار مي گيرد.اگر شنا ياد گرفته باشيم ،حتي اگر به وسط دريا هم پرت شويم ،مي توانيم خودمان را نجات بدهيم.

خودآفريني يعني همان ياد گرفتن شنا براي شرايط سخت،يعني همان دوام آوردن در شرايط سخت بازار وزندگي،اگر ما خودمان را شناخته باشيم ،يعني نقاط ضعف خود ونقاط قوت مان را بدانيم،به راحتي تسليم نمي شويم.اگر يك خانه بر اساس ستون هاي محکم بنا شده باشد به راحتي در مقابل عوامل بيروني مثل باد،زلزله و….تخريب نمي شود.

سوالي كه پيش مي آيد اين است كه چگونه اين شخصيت محكم را بنيان گذاري كنيم؟

من در خودآفريني تاكيد دارم بر شناخت ارزش هاي وجودي،شناخت طرزفكر،ايجاد عا دت هاي مفيد،انتخاب يك سبك زندگي جديد،اهل يادگيري بودن و آموختن

با اين روند اگر پيش برويم و كسب وكاري را انتخاب كنيم كه متناسب با شرايط ما باشد،احتمال كسب موفقيت بسيار افزايش پيدا مي كند .البته خوب مي دانيم ،تغيير كردن كارراحتي نيست اما مي شناسيم افراد توانمندي را كه در اطراف ما هستند و چون اراده تغيير داشته اند موفق هم شده اند.

برچسب ها: توسعه فردیخودآفرینیرشد فردیکارآفرینیکسب وکار
بعدی خودشناسی مبنای خودآفرینی
قبلی من چگونه خودم رابشناسم؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

همین حالا در خبرنامه ما عضو شوید!
آخرین دیدگاه های شما!
  • فریبا حسین زادگان در نوشتن به سبک خودآفرینی
  • admin در چرا خودآفرینی ؟
  • نوشته‌های شما | محتواگران فعال وب فارسی - شاهین کلانتری | نویسندگی و توسعه فردی در چرا خودآفرینی ؟
  • admin در چرا خودآفرینی ؟
  • موسی توماج در چرا خودآفرینی ؟
جستجو برای:
پشتیبانی
دسته‌ها
  • آکادمی ها
  • ارزش آفرینی
  • بدون دسته بندی
  • تبلیغات
  • توسعه فردی
  • توسعه فردی سفارشی
  • خلق شغل رویایی
  • خودآفرینی
  • خودارزیابی
  • خودشناسی
  • دسته‌بندی نشده
  • دولت
  • راه اندازی کسب وکار مورد علاقه
  • رشد و پیشرفت فردی
  • زندگی دانشگاهی
  • طراحی
  • کارآفرینی
  • کتاب
  • کسب و کار
  • مدرسه
برچسب‌ها
#کارآفرین #خودآفرین #خودآفرینی #کسب وکارمورد علاقه #ارزش آفرینی اثر مرکب احساس رضایتمندی ارزش آفرینی استارتاپ امین آرامش اهمال کاری اینیاگرام بوم کسب وکار تفکر طراحی توسعه فردی خلق شغل رویائی خودآفرینی خودارزیابی خودشناسی خوشفکری دانش آموزان دانش بنیان دوره رحیم خورشیدی رشد فردی رشد وتوسعه فردی زندگی مورد علاقه سان کد سوات شاهین کلانتری شغل رویائی شغل مورد علاقه طراحی زندگی طراحی شغل مورد علاقه عادت عمل کردن به دانسته ها قالب متمم مدرس مدرسه مهارت والدین وردپرس کارآفرینی کتاب کسب وکار کسب وکار مورد علاقه کوچینگ یادگیری
پشتیبانی
پشتیبانی
دسته بندی ها
  • خود آفرینی
  • کتاب
محصولات
  • مكان گيرنده دیجیتال مارکتینگ
    رایگان!
  • مكان گيرنده ثروت آفرینی از دانسته ها
    134,600 تومان
  • مكان گيرنده خودآفرینی و توسعه فردی
    56,300 تومان
  • مكان گيرنده سریع ترین راه خودآفرینی
    19,500 تومان

ما موضوع Studiare ما را نامگذاری کردیم، زیرا برای ما بهترین علامت های تجاری ساده هستند. مارک ها رشد می کنند در توانایی آنها درک می شود.

دسترسی سریع
  • حساب کاربری
  • پشتیبانی
  • پیگیری سفارشات
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد شرکت ما متعلق باشید.

درباره ما

با خودآفرینی، خودتان و کسب وکار مورد علاقه را کشف کنید و به یک کارآفرین دیجیتالی تبدیل شوید

پارسکدرز اولین بازار کار آنلاین ایران

© 2021. تمامی حقوق متعلق به خودآفرینی می باشد
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://rahimkhorshidi.ir/?p=2834
ورود ×
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
حساب کاربری ندارید؟
ثبت نام
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:30)
بازگشت به ورود
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:30)
بازگشت به ورود
  • (+98) Iran
لیست علاقه مندی ها 0
صفحه لیست علاقه مندی را باز کنید به خرید ادامه دهید
  • دسته بندی دوره ها
  • دوره های من
  • جستجو

دسته بندی دوره ها

خود آفرینی

[4 دوره]

کتاب

[1 دوره]

دوره های من

جستجو

مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

    الان آمده پاسخگویی شما هستیم.

    با ما تماس بگیرید.

    تلفن تماس

    09332129242

    پست الکترونیک

    khodafarini@iran.ir